بهترین های شیراز

  • ۰
  • ۰

کاندوم

کاندوم چیست

کاندوم یک وسیله و پوشش محافظتی  نرم و کشسان است که معمولا از ورود اسپرم به  دستگاه تناسلی زن جلوگیری می‌کند این وسیله در طول ارتباط جنسی ، به منظور پیشگیری از ابتلاع به بیماری‌های عفونی که از طریق ارتباط جنسی و تماس با یکدیگر سرایت می‌کند ، از جمله بیماری‌هایی مثل سوزاک ، کلامیدیا ،ایدز ،سرطان دهانه رحم ، تبخال و زگیل‌های دستگاه تناسلی و …، همچنین برای کاهش احتمالات بارداری در زنان ، مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد.

این پوشش ، اغلب در مواردی که  جلوگیری از احتمالات بارداری ، مد نظر طرفین باشد، به عنوان یک روش بهتر در کنترل زایمان ، در مقابل روش هایی مثل دستگاهIUD و روش‌هایی از این قبیل  توصیه می‌شود .

طبق گزارشی توسط مؤسسه ملی بهداشت(NIH)، در سال 2000 ، استفاده مداوم از کاندوم لاتکس خطر انتقال ویروس HIV را تقریباً هشتاد‌و‌پنج درصد نسبت به خطر در هنگام عدم محافظت ، کاهش می‌دهد و میزان عفونت را در هر صد نفر 0.9 قرار می‌دهد.

و همچنین بقیه بیماری های عفونی که از راه تماس جنسی به فرد انتقال داده می‌شود ، بجز عفونت‌هایی که بیرون داده شده‌اند و ممکن است که بخش عفونی ،  توسط کاندوم پوشیده نشود، می‌تواند با استفاده از کاندوم کنترل شود ..

کاندوم همچنین می‌تواند در درمان تغییرات بالقوه پیش سرطانی گردن رحم مفید باشد . قرار گرفتن در معرض ویروس پاپیلومای انسانی حتی در افرادی که قبلاً به این ویروس آلوده شده‌اند ، خطر ابتلا به تغییرات پیش سرطانی را افزایش می‌دهد. استفاده از این پوشش به تقویت رگرسیون این تغییرات کمک می کند.علاوه بر این ، محققان عقیده دارند  که هورمون موجود در مایع منی می‌تواند سرطان دهانه رحم موجود را تشدید کند ، استفاده از کاندوم در طول رابطه جنسی می‌تواند از قرار گرفتن در معرض هورمون جلوگیری کند.

انواع کاندوم

در حالت کلی ، کاندوم  در دو نوع زنانه و مردانه موجود است  که در طرح ها و رنگ های متنوع تولید می شوند و از لحاظ طرح و رنگ و نوع ، دارای انواع مختلفی هستند. اما رایج ترین نوع کاندوم که مورد استفاده قرار می گیرد ، کاندوم مردانه است که تنوع محصول زیادی جهت ایجاد رضایت برای تمام افرادی که نسبت به انتخاب خود حساس هستند،دارد.

کاندوم‌های مردانه قبل از مقاربت جنسی باید بر روی آلت تناسلی مرد قرار بگیرد که از ورود مایع منی به داخل دهانه رحم زن پیشگیری کند  به این صورت که قبل از نزدیکی  روی آلت تناسلی مرد  که در حالت نعوظ است کشیده می‌شود و به صورت یک سد  از ورود منی به داخل رحم پیشگیری می‌کند

کاندوم زنانه ، پوششی از جنس پلی اورتان است  که در قسمت پایینی آن حلقه‌ای انعطاف پذیر دارد. طریقه استفاده از آن ، به این شکل است که حلقه باز آن در قسمت بیرونی واژن قرار می گیرد و  حلقه داخلی آن به داخل واژن وارد می شود ، بسته است.

همانطور که گفتیم کاندوم از لحاظ طرح و رنگ  و مدل ، دارای انواع مختلفی هستند از جمله:

1.کاندوم‌های ویبره دار

این مدل پوشش ها دارای  باطری هستند که در انتهای آلت تناسلی مرد قرار می گیرند و  باعث ایجاد لرزش می‌شود و تمایلات جنسی را بالا می‌برند

2.کاندوم‌های  ساده

این مورد بیشتر از مدلهای دیگر در بازار رواج دارند که صرفا برای پیشگیری از بارداری و آلودگی به بیماری‌های مقاربتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3.کاندوم‌های خاردار

دارای یک مدل برجستگی هایی هستند که با فاصله از هم بر روی بدنه آن‌ها قرار گرفته اند و باعث افزایش لذت جنسی می شوند.این مورد برای سریع تر ارضاء شدن طرفین مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که به گونه ای طراحی شده است که وقتی به دهانه رحم وارد می شود ،لذت وصف ناپذیری برای هم زن و هم مرد بوجود می آورد.این کاندوم موجب گشادی دهانه رحم می شود و بهتر است زوج های جوان کمتر از آن استفاده کنند. و بیشتر مورد استفاده افراد مسن و برای خانم هایی که به دلیل زایمان دهانه رحم آنها گشاد شده است ، مناسب است.

کاندوم خاردار

4.کاندوم‌های تأخیری

این پوشش‌ها برای تأخیر  در انزال هستند. درون این کاندوم ها از مواد تقریبا جامدی است که بعد از اینکه توسط مرد پوشیده شد و بر روی الت تناسلی قرار گرفت در کمتر از ده دقیقه ، یک بی حسی در آلت ایجاد می‌کند که همان باعث می شود که انزال حدودا نیم ساعت طول بکشد.این مدل کاندوم برای مردانی که دچار زود انزالی هستند می تواند مفید باشد.

 

5.کاندوم‌های شیار دار

محصولات شیاردار هم شبیه به همان نوع خاردار هست که شیار های بر روی آن در فاصله‌ای از هم قرار گرفته‌اند که در طی ارتباط جنسی می تواند محرک مناسبی  برای طرفین باشند و باعث لذت جنسی شود.

6.کاندوم‌های عروسکی

اسم دیگر آن، فلاندوم است،که از  شکل های گوناگون عروسکی ساخته می شوند و بیشتر  برای تنوع در ارتباط جنسی مورد استفاده قرار می گیرند.

7.کاندوم‌های ضد حساسیت

با مشخصه ای که روی بسته آنها است(sensitive)، باعث می شوند که در فرد حساسیت ایجاد نشود چرا که بعضی مواقع مشاهده شده است که در افرادی حساسیت به وجود آمده باشد.

8.کاندوم‌های طعم دار

کاندوم طعم دار یا میوه ای  بیشتر برای افرادی است که به رابطه دهانی علاقمند هستند که با طعم و رنگ های متفاوت در بازار موجود هستند و حس خوبی در مزه کردن آنها به فرد دست می‌دهد.

9.کاندوم‌های شبرنگ

این محصولات ، از سه لایه تولید می شوند که لایه داخلی و بیرونی آن از لاتکس و لایه میانی آن از  رنگ دانه هایی تهیه شده است که قبل از تاریکی، اگر سی ثانیه آن را در معرض نور قرار دهید، در تاریکی شروع به درخشش می کنند.

کاندوم شبرنگ

 

10.کاندوم‌های سفت کننده

گاهی مشکلی که برای زوجین پیش می‌آید اینست که در مرحله ای ، دچار کم میلی جنسی  و یا به کلی بی‌میل می شوند که بهتر است آقایان ، با استفاده از کاندوم سفت کننده این مشکل را حل کنند. این محصول باعث افزایش قدرت نعوظ در آقایان و همچنین تحریک جنسی خانم ها می شود. و همچنین باعث می شود که در حین رابطه گردش خون در بدن بیشتر شود و کیفیت رابطه جنسی بالا ببرد.

 

مقایسه نوع‌های مختلف کاندوم

کاندوم زنانه در مقایسه با کاندوم های مردانه ، نسبت به اثربخشی آن در مقابله با بیماری های عفونی کمتر است اما در کل ویروس هایی مثل ایدز ، هپاتیتB و بعضی ویروس هایی از این قبیل ،  غیرقابل نفوذ به کاندوم زنانه است.

کاندوم زنانه

هم کاندوم مردانه و هم زنانه اگر به صورت  صحیح  استفاده شوند ، مؤثر هستند اما میزان اشتباه در کاندوم زنانه بیشتر از مردانه است  به طوری که  میزان خطا در کاندوم مردانه هیجده درصد است ولی در کاندوم زنانه به بیست و یک درصد نیز می‌رسد. به این ترتیب که از صد نفر که از این نوع کاندوم استفاده می کنند ، ممکن است که حتی بیست و یک نفر آنها باردار شوند.

همچنین کاندوم‌های مردانه نیز در ارتباط‌های دهانی و رابطه‌های جنسی از پشت نیز قابل استفاده هستند.

قیمت کاندوم

کاندوم ها از لحاظ قیمت با هم متفاوت هستند ، در بازار و داروخانه ها  قیمت این محصول اگر ساخت داخل باشد ، با نمونه خارجی آن فرق دارد. سایت اینترنتی ibond.ir  این محصولات رت با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

قیمت این محصول از قیمت پنج هزارتومان شروع می شود و بسته به نوع و کیفیت و تضمین آن قیمت ها با هم متفاوت هستند. کاندوم هایی که قیمت آنها تقریبا کمتر از نمونه های دیگر هست ، معمولا از لاتکس طبیعی  تولید می شوند. اما باز تولیدات داخلی نیز هستند که از لاتکس های درجه یک و مرغوب تولید می شوند و به خارج از کشور نیز صادر می شوند مثل مارک هایی از قبیل کاپوت ، زنون ، ناچ کدکس و…. .

مارک های معروف کاندوم

ملزومات جنسی ، از بزرگترین صنایعی هستند که گردش پولی و مالی در آن زیاد است.

بهتر است قبل از اینکه دست به خرید کاندوم بزنید با مارک ها و برندهای گوناگون آن آشنا شوید تا بتوانید جنس خوب و قابل اطمینانی تهیه کنید.

مارک های معروف و پرمصرف کاندوم زیاد هستند و ما در اینجا ، نمونه هایی از مارکهای معروف و خوب را معرفی می کنیم:

مارک دولکس (Durex )

این مارک  که توسط یک شرکت انگلیسی تهیه می شودو در کل توسط شرکت  SSL ، تولید و گسترش داده شده است ،تقریبا در کل جهان ، شناخته شده است.

مارک ساگامی

این مارک  معمولا از جنس پلی اورتان است و با وجود ضخامت کمی که دارد اما  حدودا سه برابر کاندوم‌های معمولی محکم است و به دلیل ضخامت کمی که دارد می‌تواند حرارت را به طرف مقابل انتقال دهد.

 

 

کاندوم مارک Cupid

برند کیوپید، یک کاندوم زنانه است  که توسط یک شرکت هندی تولید می شود. این کارخانه در اصل می توان گفت پرچمدار تولید کاندوم زنانه در جهان است که به بیش از چهل کشور دنیا ، محصولات خود را عرضه می کند.

کاپوت

این مارک دارای محصولاتی با خصوصیات ، تاخیری و انرژی زا  به حساب می‌باشد که مدل های زیادی از جمله ؛ احساسی ، سفت کننده ، تحریکی ،  بزرگ کننده و… دارد. و در طرفداران این کاندوم در بین قشر جوان بیشتر است.

کاندوم تروجان (Trojan )

تروجان نیز یکی دیگر از برندهای مشهور و پرمصرف کاندوم است. کاندوم برند تروجان، با تصویر کلاه ایمنی معرفی کرد که در ایالت متحده آمریکا هفتاد درصد بازار را در دست دارد.

برند Trustex

این کاندوم توسط کارخانه Line One کالیفرنیا تولید می شود. لاتکس های استفاده شده در کاندوم‌های تولیدی این برند به دور از مواد مخرب  محیط زیست هستند.

کیمونو

این نوع کاندوم که ساخته ژاپن می باشد ،  از لاتکس با کیفیت بالا سااخته شده است که به خاطر لایه بسیار نازکی که داره در بین بهترین برند کاندوم‎ها جا دارد.

لایف استایل Lifestyles SKYN

این مارک ،  یکی از اولین مارک های  ساخته شده از پلی استایرن است  که به خاطر راحتی و احساس طبیعی که در اختیار زوجین  مصرف کننده قرار می دهد شناخته شده است. مواد آن غیر لاتکسی است که برای مصرف کنندگانی که به لاتکس حساسیت دارند ، بسیار مناسب است.

برند ریلکس Relax

این مارک از کاندوم در حال حاضر در ایران توسط  شرکت بنیان پوشش کاسپین تولید و توزیع می شود که در حقیقت به سفارش شرکت سرم سازی ایران تولید می شود.

هات راد

این برند توسط یک شرکت آمریکایی  تولید می شود که از کیفیت بالایی برخوردار است و در بین نسل جوان ، طرفداران بسیار زیادی دارد.

ناچ کدکس

این برند در زمینه تولید کاندوم ، برند مشهور و موفقی بوده است و به صورت کاملا بهداشتی و مطمئن دست به تولید این محصول زده است که باعث رضایت مشتریان زیادی شده است.

کاندوم مارک  بونکس Bonex

کاندوم بونکس یکی از  بهترین کاندوم هایی است که از تکنولوژی روز آلمان نشأت می گیرد و در ایران توسط شرکت هیوا پاد پارس تولید می شود.

بست لایف Best Life

این کاندوم نیز یک برند ایرانی است و متعلق به شرکت آیلار گستر ماهان در تبریز است.

برای خرید هر کدام از این محصولات می توانید سری به سایت ibond.ir بزنید و از طریق این فروشگاه اینترنتی محصول خود را تهیه کنید.

 

تأثیرات و عوارض  جانبی استفاده از کاندوم

کاندوم علاوه بر مزیت هایی که دارد، عوارضی هم به همراه دارد از جمله اینکه؛ استفاده از  کاندوم لاتکس برای افرادی که حساسیت به لاتکس دارند می تواند باعث حساسیت هایی مانند سوزش پوستی شود. حتی گاهی برای افرادی که حساسیت شدید به لاتکس دارند ، می تواند در حد مرگ خطرناک باشد. استفاده مدام از کاندوم لاتکس می‌تواند باعث ایجاد حساسیت در افراد شود.

و یا اینکه ممکن است کاندوم در مقابل بیماری ها از شخص مراقبت کند ، ولی سد کاملا مطمئنی به حساب نمی آید و ممکن است با پاره شدن ، گاهی فرد را به بیماری اچ آی وی نیز الوده کند.

و گاهی نیز باعث بارداری ناخواسته شود؛ استفاده از کاندوم‌هایی که از لایه نازک تولید شده‌اند، بدون استفاده از ژل روان کننده ، گاهی باعث پارگی می شود که نتیجه آن می تواند بارداری ناخواسته باشد.پس استفاده از این پوشش ، می‌ تواند به طور تضمینی از بارداری ف جلوگیری کند.چرا که آمار نشان داده است که از بین صد نفری که از این پوشش برای جلوگیری از بارداری استفاده کرده اند، تقریبا دو یا سه نفر آنها باردار شده‌اند.

و اما یکی از تأثیرات بسیار مهمی که استفاده از کاندوم بر طرفین دارد این است که در هر صورت میل جنسی را ارتقا می‌بخشد و تا حدودی باعث می شود که دو طرف از ارتباط جنسی لذت ببرند.

  • ۹۹/۰۲/۲۱
  • محمد زارع مهذبیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی